۸ خرداد ۱۳۸۲، ۱۸:۱۸

يك عضو كميسيون اموزش و تحقيقات مجلس:

كميسيون اموزش و پرورش تشكيل مي شود

كميسيون اموزش و پرورش تشكيل  مي شود

يك عضو كميسيون اموزش و تحقيقات مجلس گفت: جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تقديم طرحي خواستار تشكيل كميسيون اموزش و پرورش شدند.

علي محمد نمازي عضو كميسيون اموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: بر اساس  اين طرح كه به امضاي 50 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيده است، كميسيون اموزش و پرورش از كميسيون اموزش و تحقيقات منفك و به صورت مستقل عمل مي كند.
نمازي گفت: مجلس شوراي اسلامي در دوره پنجم كميسيونهاي تخصصي مجلس را به نصف كاهش داد و 24 كميسيون به 12 كميسيون تقليل يافت.
وي تاكيد كرد:  طراحان معتقدند اموزش و پرورش به علت  گستردگي فعاليت و طرحها و لوايح  متعددي  كه در اين زمينه به كميسيون اموزش و تحقيقات مي رسد به يك كميسيون تخصصي مستقل نياز دارد و به همين دليل خواستار انفكاك و انتزاع كميسيون اموزش و پرورش از كميسيون اموزش و تحقيقات شده اند.
نمازي افزود: در حال حاضر در كميته اموزش مسايل با حضور كارشناسان و اساتيد دانشگاه  بررسي مي شود و معتقدم تجربه موفقي بوده است و نيازي به انتزاع كميته اموزش  و پرورش و تشكيل كميسيون مستقلي براي اموزش و پرورش نيست.
عضو كمسيون اموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه اين طرح بزودي در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد، گفت: به جاي افزايش تعداد كميسيونها بهتر است ساختار اداري - اقتصادي و سياسي و اجتماعي و اموزش و پرورش و اموزش عالي به صورت بنيادين مورد بررسي قرار گيرد.

کد خبر 3312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha